I loVe Design

I loVe Design

Friday, 15 March 2013

Aku dah sedar...

Alhamdulilah...pertanyaan aku dh dijawab oleh seorang muslimah tu..subhanaALLAH...maha suci ALLAH...bnyak ilmu dn kesedaran bila ku baca semua tu..terimakasih ya ALLAH sbb KAU hadirkan aku seseorang untuk sedarkan aku yg dalam dilema ni..hmmm...antara ayt yg buat aku sedar ialah:
..tak salah menjadi pemula bicara.. tak salah juga memulakan langkah pertama..
tetapi dalam keadaan yang terkawal dengan malu yg dibekal..

Rapat bukan bermakna cinta

''Meluah perasaan tak salah..Tapi apakah luahan itu adalah untuk membina hubungan yang halal? ataupun sekadar mahu ber"couple" sebelum nikah? Mesti ingat, bercinta sebelum berkahwin tidak di benarkan, melainkan bercinta selepas berkahwin. tapi kalau awak rasa awak nak jugak bercinta sebelum berkahwin, awak rasa awak boleh ke bercinta tanpa berjumpa, tanpa berpandangan mata, tanpa kata2 manja, tanpa luahan rindu dan sayang?...sebelum bercinta, mungkin kita rasa boleh. tapi dalam ber"couple", macam2 hasutan syaitan yang merasuk fikiran !!! jadi, berhati-hati dalam membuat keputusan..''
YA ALLAH...kata2 insan ni buat aku sedar..Allah ampunkanlah hambaMU ini..

No comments:

Post a Comment