I loVe Design

I loVe Design

Thursday, 5 April 2012

JODOH MEREKA....

SALAM...kali ni sy nak berbicara tentng jodoh..em..topik yg sgt menarik bg sy...

Jodoh sy??Jodoh mereka?? em...g sana, g sini, baca entri die, bace entri org 2, bce blog org 2..bce novel, baca majalah, tgok movie, tgk drama tv n macam2 lagi la..sllu je cite psl CINTA la, KAHWIN la, COUPLE la, BERTUNANG la...dn yg seangkatan dengannya...em...lebih2 lagi sekrang ni sy duduk n belajar kt U..lg la merebak mcm virus tntg pkra ni...orang kata dh macam jadi 1 budaya kt U...nak2 bila budk2 final year..lagila...hebat...siap dgn kursus kahwin lg..hehe....ade sstgh pljr yg xde calon pn pg jgk kursus 2....murah katanya....mcm2 la.....

Bagi sy pkra ni bukn lah luar biasa tp dh jadi kmestian..kebiasaan...orang yg xde calon 2 yg jd pelik plak..buknnya orang yg ade calon yg XSAH jd pelik...em..biasalah dunia akhir zaman..mcmni la... em...mse cuti mid sem hri 2..sempat balik umah 2,3 hari..rindu sgt kat family..plak 2 ade pkra yg prlu diselesaikan..sambil2 2 dpat plak mkan mee tom yam kt restoran dgn family..hehe...bestnya...mase yg singkat tu dihabiskan bersama-sama famili...terutamanya mak..then adik2 yg tersayang....banyak cite yg dikongsi dn diluahkan kt mak...anak mak..biasalah hehe..mak plak ade critanya yg trsendiri...TAPI tiap kali balik umah msti mak tnya tentang JODOH kami...em...aku tahu mak prihatin n ambik berat tntg masa depan anak-anaknya..aku tahu mak takut kalau kami xlaku mcam anak jiran sebelah umah 2....ramai orang nak...laku sangat la 2....hmm....lucu la...em....mak...tiap kali mak tny tntg pkara 2..msti kami alih topik..jawab pn mcm xnak jawab jer...endah xendah jer...hehe...bukn ap mak..kami malas lagi nak ambik serius tntg pkra 2..lambat lg kot...jauh lagi  kot....n bnyak lagi prkara yg kami nak fikir...nak2 pasal stdy kami.....mak ni bimbg sgt klau anak dara die xlaku...uish..ade jodoh..ade la 2 orang masuk meminang..hehe..

Bagi aku xperlu la nak take serius pkra ni....bukan masanya lagi la...tak desperate sgt pn...ntah..malas nak cite pnjg tntg pkra ni...BOSAN...BOSAN...SANGAT BOSAN.....ape2 pn....buat mereka yg dh brpunye dn dh ade ikatan pertunangan....sy doakan kalian smua ade jdoh n smpai ke jinjang pelamin n kekal hingga ke syurga.....aminnnn..